chapelet مسابقه مهرداد مسابقه پیروزی

chapelet: مسابقه مهرداد مسابقه پیروزی مصدومیت الاهلی قطر الشحانیه امیرکاپ قطر

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه شرکای تجاری آمریکا نه تنها نتیجه مورد نظر را رقم نزد بلکه باعث شد کسری تراز تجاری این کشور در مبادلات بازرگانی با رقبا زیاد کردن پید

ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

عبارات مهم : اشتغال

جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه شرکای تجاری آمریکا نه تنها نتیجه مورد نظر را رقم نزد بلکه باعث شد کسری تراز تجاری این کشور در مبادلات بازرگانی با رقبا زیاد کردن پیدا کند.

کارنامه اقتصادی مدیر جمهوری آمریکا در ماه های گذشته نمرات درخشانی را در خود جای داده بود ولی آماری که نهادهای اقتصادی این کشور روز جمعه منتشر کردند حکایت از آن دارد که ترامپ در درس اقتصاد از شرکا عقب افتاده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد امتیازاتی که ترامپ با فشار بر کشورهای دیگر و از طریق وضع تعرفه بر کالاهای آنها در ماه «می» به دست آورده بود، در ماه «ژوئن» از کف رفت. طبق این گزارش، کسری تراز تجاری آمریکا در ماه ژوئن با 7.3 درصد رشد معادل 3.2 میلیارد دلار به 46.3 میلیارد دلار زیاد کردن یافت. این رقم بالاترین جهش در کسری تراز تجاری این کشور است.

ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

کاهش صادرات ماشین و زیاد کردن بهای نفت دو عنصر مهمی است که در ماه ژوئن باعث شد تا بیشترین کسری تراز تجاری آمریکا در 19 ماه گذشته رقم بخورد. بخش زیادی از این کسری در روابط تجاری با چین، اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک ثبت شده است هست، یعنی همان کشورهایی که ترامپ بر بعضی کالاهای آنها تعرفه بسته و آنها نیز دست به کارها متقابل زدند.

ترامپ گفته بود برنده شدن در جنگ های تجاری ساده هست. ولی صاحبان صنایع و متحدان او در حزب جمهوریخواه ابراز نگرانی کرده بودند که شاید کنترل اوضاع از دست خارج شود. گزارش وزارت بازرگانی در واقع به مثابه حکمی است که به زیان مستاجر کاخ سفید و به نفع منتقدان او صادر شده است است.

جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه شرکای تجاری آمریکا نه تنها نتیجه مورد نظر را رقم نزد بلکه باعث شد کسری تراز تجاری این کشور در مبادلات بازرگانی با رقبا زیاد کردن پید

**تهدید 60 میلیاردی چین

آنچه نمک به زخم آمریکا می پاشد این است که همزمان منشتر شدن این آمار و ارقام چین اعلام کرد بسته جدیدی از تعرفه ها را علیه 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی آماده کرده هست. این بسته در صورتی وضع می شود که آمریکا طرح خود جهت اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را عملی کند. آمریکا پیشتر 34 میلیارد دلار تعرفه بر واردات کالاهای چینی بسته بود. پکن نیز همین مقدار بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد.

جنگ تجاری دولت ترامپ علاوه بر چین در میدان دیگری نیز جریان دارد. کاخ سفید بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک هم تعرفه وضع کرده هست. واشنگتن در هر دو جبهه مذاکراتی را نیز شروع کرده است ولی به نظر می رسد که میل به دارد فعلا با شرکای سنتی به مصالحه دست پیدا کند تا زور خود را بر فشار زیاد روی چین متمرکز کند.

ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

«لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید به شبکه بلومبرگ گفت که پیشرفت های زیادی در مذاکرات تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا حاصل شده است و ممکن است ماه آینده خبرهای تازه ای از توافق میان طرفین منتشر شود.

رئیس شورای ملی اقتصادی کاخ سفید به فاکس نیوز خبر داد که چین به نحوه فزاینده ای منزوی شده است و در عین حال آمریکا علاوه بر اتحادیه اروپا به توافق با مکزیک نیز نزدیک شده است هست. کودلو به چینی ها هشدار داد که عزم ترامپ جهت مقابله تجاری با این کشور جدی است و آنها باید مدیر جمهوری آمریکا را دستکم نگیرند.

جنگ تجاری دونالد ترامپ علیه شرکای تجاری آمریکا نه تنها نتیجه مورد نظر را رقم نزد بلکه باعث شد کسری تراز تجاری این کشور در مبادلات بازرگانی با رقبا زیاد کردن پید

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید هم با کودلو همصدا شد و با بیانی سرزنش آمیز گفت: چین به جای تلافی جویی به برطرف نگرانی های همیشگی در مورد رویکردهای غیرمنصانه تجاری بپردازد.

منظور واشنگتن از رویکردهای غیرمنصانه تجاری چیست؟ دولت ترامپ، چین را متهم کرده که در تلاش جهت دستیابی به فناوری های آمریکایی از تاکتیک های نادرست مانند دزدی سایبری استفاده می کند. واشنگتن همچنین می گوید که پکن تنها در صورتی اجازه ورود شرکت های آمریکایی به بازار چین را می دهد که آنها رازها تجاری خود را در اختیار چشم بادامی ها قرار دهند.

ترامپ در جنگ تجاری زخم خورد

**مردم ناراضی

جنگ تعرفه ای می تواند در تناوب عرضه کالاها خلل ایجاد کرده و رشد اقتصادی را متوقف کند. چنین جنگی همچنین می تواند اعتماد تجاری را از بین ببرد و شرکت های بزرگ را به کم کردن هزینه ها و توقف استخدام نیرو وادار کند. ترامپ در ابتکاری تدافعی از یک بسته تشویقی مالی به ارزش 1.5 تریلیون دلار جهت کمک به بخش های اقتصادی آمریکا رونمایی کرد. توزیع این بسته رشد اقتصادی 4.1 درصدی را در سه ماهه دوم سالجاری رقم زد و کمک کرد که آمریکا تا این مرحله تلاطم تجاری را با دشواری های کمتری پشت سر بگذارد.

سیاست های ترامپ در عرصه اقتصاد بین الملل نارضایتی چندانی در میان آمریکایی ها به دنبال نداشته هست. ولی عملکرد داخلی وی به تدریج منتقدان پرشماری پیدا کرده هست. ترامپ مجبور است با این واقعیت روبرو شود که اکثر آمریکایی ها چاره اندیشی های دولت او جهت مدیریت کسری بودجه را تایید نمی کنند. طبق نظرسنجی موسسه «آمریکن بارومتر»، 46 درصد آمریکایی ها از کارها ترامپ در این زمینه راضی نیستند. فقط 44 درصد گفتند که راضی هستند.

پیش بینی می شود کسری بودجه قوه مجریه فدرال در سالجاری میلادی از یک تریلیون دلار عبور کند و سال آینده نیز وضع به همین منوال باشد. این رقم معادل 5.1 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکاست و دولت فدرال را با خطر تعطیلی چندباره مواجه می کند.

**چالش اشتغال

آمار دیگری روز جمعه منتشر شد خبر از یک چالش اقتصادی دیگر جهت دولت ترامپ می دهد. وزارت کار آمریکا در گزارش مربوط به ماه ژوئیه اعلام کرد که قیمت بیکاری از چهار درصد به 3.9 درصد کم کردن یافت ولی روند اشتغال با کندی مواجه شده است و 157 هزار شغل ایجاد شد. آمار اشتغال در ماه ژوئن 248 هزار شغل بود و آینده نگری می شد این رقم در ماه ژوئیه به 190 هزار شغل برسد.

هر ماه موج عظیمی از آمریکایی ها به سن اشتغال می رسند و ترامپ باید جهت این تازه واردان ماهانه در حدود 120 هزار شغل ایجاد کند. بنابراین مشاغل ایجاد شده است در ماه ژوئیه (157 هزار شغل) و ماه های قبل از آن پاسخگوی نیازهای جویندگان کار نبوده و حتی زیاد از شمار تازه واردها به بازار کار بوده هست. بعد عنصر دلواپس کننده در حوزه اشتغال چیست؟ فقدان نیروی کار مورد نیاز جهت پر کردن مناصب خالی.

کاهش اشتغال به علت تنش های تجاری نیست بلکه به علت کمبود نیروی کار هست. در واقع، شمار مشاغل از شمار جویندگان شغل زیاد شده است هست. بخش های عمرانی، تولیدی و بعضی کسب و کارهای کوچک مهم ترین حوزه هایی هستند که با مسئله کمبود نیروی کار مواجه هستند. در ماه های اخیر کمبود مهندسان بسیار ماهر، کارگران متخصص در بخش های عمرانی و تولیدی، راننده کامیون و متخصصان بخش فناوری اطلاعات به شدت احساس شده است هست. همین امر، موجب زیاد کردن دستمزدهای درخواستی افراد شاغل در این بخش ها شده است است.

«هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید گفته که کند شدن روند مهاجرت باعث شده است تا مشاغل تازه به آمریکایی ها برسد و در نتیجه آن آمار اشتغال شهروندان آمریکایی و دستمزدها اوج برود. آمریکا در ماه های اخیر ورود مهاجران را سخت کرده، به عنوان نمونه هزینه روادید کاری را اوج برده یا صدور آن را پیچیده و محدود کرده هست. ولی بعضی آینده نگری می کنند که شاید آمریکا مجبور شود از سیاست های سختگیرانه در برابر مهاجران صرف نظر کرده و به منظور یافتن کارگران ماهر و متخصصان آگهی های کاریابی را در ورای مرزها خود پخش کند.

**چشم انداز تیره

اقتصاد آمریکا در چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشته و در ماه های اخیر این اوضاع حتی بهتر شده است هست. ولی چشم انداز پیش روی اقتصاد این کشور روشن و رضایت بخش نیست. دو مانع زیاد کردن قیمت بهره بانکی و سیاست های حمایتی دولت از صنایع بر سر راه رشد اقتصادی آمریکا وجود دارد.

انتظار می رود قیمت بهره امسال دو بار دیگر و سال آینده سه بار زیاد کردن پیدا می کند. زیاد کردن قیمت بهره دلار را تقویت می کند، لذا سرمایه گذاران ترجیح به احتکار دلار روی آورده و سرمایه گذاری را به وقت دیگری موکول کنند. از سوی دیگر، بار سنگین زیاد کردن ارزش دلار، اقتصادهای در حال رشد و وام گیرندگان داخلی را تحت فشار قرار خواهد داد.

ترامپ مجوزی جهت دخالت در زمینه تعیین قیمت بهره ندارد. ولی او همانگونه که از اختیار اعلان جنگ تجاری استفاده کرد، این امکان را دارد که پرچم سفید را اوج برده و با دشمن های صلح کند.

اقتصاددانان پیشنهاد می کنند ترامپ به جای جنگ تجاری و اتخاذ سیاست حمایت از صنایع باید ارتباطات بازرگانی با دنیا را ترمیم و شرکت ها و کارخانه های خارجی را به آمریکا بازگرداند. به گفته آنها، جدا کردن آمریکا از اقتصاد دنیا صرفا در یک دور کوتاه جواب می دهد، نه در میان مدت یا بلندمدت.

اقتصاد آمریکا مبتنی بر مراوده با کشورهای دیگر هست. رویکرد تهاجمی ترامپ مانع از زیاد کردن تعامل شرکا با آمریکا شده است و آنها را از تقویت همکاری های بازرگانی زیاد بازداشته است.

اقتصاد آمریکا عرصه ای پهناور است و می تواند بخش زیادی از تولیدات گوناگون از جمله خودروها و نیز مواد خام را جذب کند. ولی بازار مصرفی دیر یا سریع اشباع می شود. آن وقت شرکت های آمریکایی مجبور می شوند که به دنبال راه های خروج و بازارهای تازه بگردند؛ ولی در شرایطی که اقتصاد آمریکا منزوی شده، همه به در بسته خواهند خورد.

ایرنا

واژه های کلیدی: اشتغال | اقتصاد | آمریکا | اقتصاد | اقتصادی | آمریکایی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | کالاهای چینی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه